Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Blaise, Mindy |
---|---|
Titel | Playing it straight. Uncovering gender discourses in the early childhood classroom. |
Quelle | New York: Routledge (2005), XII, 204 S. |
Reihe | Changing images of early childhood |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-95113-5; 0-415-95114-3; 978-0-415-95113-5; 978-0-415-95114-2 |
Abstract | Inhalt: Feminist poststructuralism and queer theory: what do they offer? -- Researching with children in the early childhood classroom -- Uncovering the heterosexual matrix -- Alan. power broker -- Madison. a risk taker -- Penny. the "good" girl -- Rethinking gender & early childhood teaching. |
Erfasst von | Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg |
Update | 2006/3 |