Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnezevic, Bozana
TitelProgramme Evaluation in Higher Education.
Theoretical Reflections and Practical Experiences.
QuelleFrankfurt, Main: Lang (2005), 292 S.Verfügbarkeit 
ReiheBeiträge zur vergleichenden Bildungsforschung. 8
BeigabenTabellen 136; Abbildungen 32; Literaturangaben S. 281-292
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0943-688X
ISBN3-631-52828-0
SchlagwörterEvaluation; Universität; Dissertation; Monografie; Rijeka
AbstractThe aims of the research were to identify and reflect on the strengths and weaknesses of the study programmes, to suggest changes in order to improve them, to stimulate institutional discourse on the quality and further development of the study programmes and to set foundations for the change of discourse. The research applied a blend of theories of evaluation for the analysis of the curriculum and a combination of action research and action learning for the curriculum reform. The research findings suggest that action research/action learning, deliberative democratic evaluation and social theory were the appropriate approach and theories necessary to handle the internal evaluation within a political context. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: