Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kempner, Ken (Hrsg.); u.a. |
---|---|
Titel | The social role of higher education. Comparative perspectives. |
Quelle | New York, NY u.a.: Garland (1996), VI, 215 S. |
Reihe | Garland reference library of social science. 988; Garland studies in higher education. 7 |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8153-1765-4 |
Schlagwörter | Kultur; Kultureinfluss; Frau; Frauenrolle; Berufsbild; Hochschulbildung; Hochschulorganisation; Hochschulpolitik; Hochschullehrer; Ökonomie; Akademiker; Hochschule; Internationaler Vergleich; Aufsatzsammlung; Dezentralisierung; Modernisierung; Tradition; Australien; Chile; Costa Rica; Finnland; Japan; Lateinamerika; Mexiko; Thailand; USA |
Abstract | "How national and international cultural contexts affect the role of higher education in a society and their institutions of higher education provide the focus for this book". The topics are: Academic Profession and the Culture of the Faculty, Modernistic Traditions of Japanese Higher Education, Cultural Influences on Higher Education in Thailand, Modernity on the Periphery, Culture and the Role of Women in a Latin American University, Political Economy of Entrepreneurial Culture in Higher Education, Educational Decentralization in Latin America and Private and Public Intellectuals in Finland. (DIPF/Mass.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |