Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarber, Clive R.
TitelDemocratic management and school effectiveness in Africa.
Learning from Tanzania.
QuelleIn: Compare, 23 (1993) 3, S. 289-300Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 25
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterSchulpolitik; Schulreform; Schule; Schulverwaltung; Sekundarschule; Demokratisierung; Effizienz; Tansania
AbstractIn Tanzania "democratic schools as government policy" is part of the education policy of the "African Socialism". The author describes the implementation of this principle in school reality. Organising schools more democratically is also linked to school effectiveness: "It only really makes sense to think of effectiveness in terms of what a school is actually trying to achieve and if a key aim of education in a democratic state should be the education of democratic citizens then this ought to be reflected in school organisation and ethos". The article reports on a field study about the work of School Councils. "The aim of the research was to see ... what a 'successful' school council looks like in Tansania and how pupils and teachers react to it". (DIPF/Text uebernommen/bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: