Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation in modern society.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildung in der Modernen Gesellschaft.
QuelleParis (1985), 108 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-12739-9
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Arbeitszeitverkürzung; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Bildungssystem; Wirtschaftsentwicklung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Technologische Entwicklung; Arbeitszeitverkürzung; Wirtschaftsentwicklung; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; OECD-Staaten
AbstractForschungsmethode: deskriptiv. Die Veroeffentlichung enthaelt quantitative Daten. "Placed in the contextof the issues that form the contemporary debate as well as the measured trends in student numbers, educational expenditures and institutional structures, the report examines the major features of education's changing socio-economic environment. These include structural changes in employment and the labour market, the outstanding problem of unemployment, shorter working time, and rapid technological development. No less important are social and cultural aspects of current change and the report gives particular emphasis to the position of the socially disadvantaged, cultural minorities and migrants, and women, as well as discussing the family, the community, and values in education. The more general socio-economic issues are complemented by the specific questions that arise in each of the main sectors of the education systems of OECD countries, and compulsory schooling, post- compulsory education and training, and higher education are considered in turn. Dominant themes include the importance of improving the quality of schooling, the low- achievement problem, bridging the divide between education and training, opening more widely education's doors to adults, and maintaining and protecting research capacity. Questions of expenditure and finace, crucial to the implementation of educational policies, are seperately identified and an overview of the report and its conclusions are contained in the final chapter. " (author's abstract) ((en))
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: