Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChaudhuri, Tushar; Lopez-Ozieblo, Renia; Martinez, Valérie
TitelIntegrated Language Learning & Social Awareness: Research and Practice.
1st ed. 2022.
QuelleSingapore: Springer Singapore (2022), XII, 117 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringerBriefs in Education
BeigabenIllustrationen 44; farbige Illustrationen 41
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-16-8097-7; 978-981-16-8098-4; 978-981-16-8099-1
DOI10.1007/978-981-16-8098-4
SchlagwörterBildung; Erziehung; Sprache; Sprachunterricht; Sprachpädagogik
AbstractThis book reports on and analyses the Integrated Language Learning & Social Awareness Project, a unique project in the field of Foreign Language Learning and Telecollaboration till now in the world. It takes the existing research on telecollaborative learning, content and language integrated learning and e-learning and combines them into one coherent concept in which language acquisition and enhancement takes place through task-led research on the specific issue of "Healthy Cities" by targeting language learners from around the world. The book delivers insights into the planning and the development of the project including collaborative task design and its underlying theoretical and research frameworks. It then goes on to reflect on how these underlying frameworks are developed further to broaden the existing paradigms of research in the field of telecollaborative language learning. Contents: Introduction -- Chapter 1: The ILLSA Project & Telecollaboration in Foreign Language Learning -- Chapter 2: The ILLSA Content: Designing material for collaborative work -- Chapter 3: The ILLSA Discourses: Are Healthy Cities different in French, German, Italian or Spanish? -- Chapter 4: The ILLSA Pedagogy: How to handle Feedback and does it help? -- Chapter 5: The ILLSA Scaffold: Students between Language Learning & Higher Ed Skills Development.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: