Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSaiegh-Haddad, Elinor (Hrsg.); Laks, Lior (Hrsg.); McBride, Catherine (Hrsg.)
TitelHandbook of Literacy in Diglossia and in Dialectal Contexts.
Psycholinguistic, Neurolinguistic, and Educational Perspectives. 1st ed. 2022.
QuelleCham: Springer International Publishing (2022), XXIX, 491 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLiteracy Studies, Perspectives from Cognitive Neurosciences, Linguistics, Psychology and Education. 22
BeigabenIllustrationen 21; farbige Illustrationen 20
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-80071-0; 978-3-030-80072-7; 978-3-030-80073-4; 978-3-030-80074-1
DOI10.1007/978-3-030-80072-7
SchlagwörterKognitive Linguistik; Psycholinguistik; Sprache; Schreib- und Lesefähigkeit; Alphabetisierung; Sprachpädagogik
AbstractThis volume is the first published collection of papers on the impact of diglossia and dialectal variations on language and literacy acquisition, impairment, and education. The authors are pioneering in this field and are leading researchers with substantial experience in conducting research in this area. A wide range of areas and languages are covered, including the US, South Africa, Israel, and various European countries. The chapters present novel data and insights regarding the role of dialectal variations on language and literacy, from a wide range of countries and perspectives. These insights have significant theoretical and practical implications. A majority of literacy learners worldwide are taught to read and write in a language variety or a dialect that is not the same as their spoken language. Not only is this the global norm, but it is probably also the greatest obstacle to literacy learning. This volume is the first published collection of papers on the role of dialect in language and literacy acquisition, impairment, and education in a variety of languages and situations across Europe, the Middle East, North America, Africa, and Asia.The authors are pioneers in this field. Contents: Preface: Bernard Spolsky, Bar-Ilan University, Israel -- Part One: Language and Literacy Acquisition in Diglossic Contexts -- Part Two: Language and Literacy Acquisition in Standard-with-Dialect Contexts -- Part Three: Language and Literacy Acquisition in Multilectal Africa.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: