Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcía, Sandra; Saavedra, Juan E.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelConditional Cash Transfers for Education.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29758
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29758
SchlagwörterMetaanalyse; Sozialleistung; Bildungsinvestition; Kosten-Nutzen-Analyse; Arbeitspapier; Welt; Öffentliche Hand
AbstractThis chapter reviews the extensive literature to date on CCTs for education. Section 2 provides background on the origins and expansion of CCTs globally, and describes basic design features and variation in characteristics across programs. Section 3 presents a theory of change and an economic household decision-making model highlighting key comparative statics and empirical predictions for the introduction of an education CCT program. Section 4 discusses key methodological challenges in evaluating the impacts of education CCTs. Section 5 integrates and updates the extensive evidence to date on the impacts of education CCTs on various outcome domains over the life cycle, and provides the most comprehensive view to date on learning impacts by meta-analyzing new evidence from more than 30 studies--substantially more than prior reviews of the literature. Section 6 reviews the evidence on indirect and general equilibrium effects. Section 7 presents a simple model of costs commonly used in the literature, which we extend to analyze cost-effectiveness for a subset of programs. Section 8 concludes and highlights open questions for future research.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: