Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuthrie, Caitlyn
Sonst. PersonenNorfolk-Beadle, Annie (Mitarb.); Perico E Santos, Anna Vitoria (Mitarb.); Henderson, Kirsteen (Mitarb.); Rawkins, Christa (Mitarb.); Fordham, Elizabeth (Mitarb.); Li, Ruochen (Mitarb.)
TitelBulgaria.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 217 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of evaluation and assessment in education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-32503-6; 978-92-64-61864-0; 978-92-64-68311-2
DOI10.1787/57f2fb43-en
SchlagwörterBildungsniveau; Bewertung; Bulgarien
AbstractOver the past three decades, Bulgaria has carried out important structural reforms which have helped the country reach higher levels of socio-economic development. However, long-standing social disparities and income inequalities remain and Bulgaria's overall productivity gains have not fully translated into sustainable and inclusive growth. In this context, the country holds education as key to improve the nation's future economic potential and increase the quality of life of its population. For example, the national development strategy, Bulgaria 2030, sets out an ambitious reform plan that identifies the importance of raising learning outcomes and addressing inequities in order to sustain socioeconomic growth. This review provides recommendations on how evaluation and assessment in Bulgaria's education system can support the country in reaching its goals.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: