Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlcón Soler, Eva
TitelInvestigating pragmatic language learning in foreign language classrooms.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 46 (2008) 3, S. 173-195Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognitives Lernen; Soziales Lernen; Unterrichtsforschung; Pragmatik (Ling); Fremdsprachenunterricht; Lernersprache; Englischunterricht
AbstractA lot of research addressing learners' development of pragmatics has recently been conducted (Kasper and Schmidt 1996; Bardovi-Harlig, 2002; Kasper and Rose 2002). From this same approach, a review of theoretical perspectives on pragmatic learning and how they have been operationalised in interlanguage pragmatic research is presented. Second, by paying attention to studies on learning the speech act of requesting that have been conducted in the EFL classroom, the author addresses the issue of whether cognitive and socially-oriented theories are complementary and, if so, how they can be integrated into classroom research on pragmatics. Taking into account the debate between positivism and relativism in SLA theory construction, here the author suggests relativism as a viable paradigm in research on interlanguage pragmatics. At the same time, language classrooms are presented as settings where cognitive and socially-oriented approaches can merge, and new perspectives on investigating pragmatic learning in foreign language contexts are discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: