Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDalehefte, Inger Marie (Hrsg.); Midtsundstad, Jorunn H. (Hrsg.)
TitelA systemic approach to school development. Technical report on the project School-In.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2022), 189 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-4502-4; 978-3-8309-9502-9
DOI10.25656/01:24577 10.31244/9783830995029
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-245777
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Interview; Methode; Interventionsstudie; Schulsystem; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; Schulkultur; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerkollegium; Schüler; Videoaufzeichnung; Inklusion; Projekt; Mental Map; Reflexion (Phil); Gemeinde (Kommune); Professionalisierung; Innovation; Intervention; Kooperation; Qualität; Studie; Systemischer Ansatz; Norwegen
AbstractThe project School-In was an in-service professional development project which aimed to improve inclusion and facilitate schools' academic results by taking the local context, expectation structures, and school culture into consideration. This intervention project was based on a systemic approach and designed to include the entire teaching staff, ensuring cross-disciplinary and cross-level impact. Conducted in five Norwegian municipalities, School-In was financed by the Research Council of Norway (NFR) as an innovation project for the public sector. This book gives a detailed overview of the project School-In, documenting its research and intervention methods. It provides stakeholders, educational researchers, and practitioners with information about the make-up of the study. In this book, School-In is presented as an example of how new ideas and knowledge can be gained from several research approaches and readers are given specific examples of how development processes may be conducted and investigated in schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: