Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaldeyer, Julia; Heitmann, Svenja; Moning, Jasmin; Roelle, Julian
TitelCan generative learning tasks be optimized by incorporation of retrieval practice?
QuelleIn: Journal of applied research in memory and cognition, 9 (2020) 3, S. 355-369
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2211-3681
DOI10.1016/j.jarmac.2020.05.001
SchlagwörterGedächtnis; Lernaktivität; Lernen; Mentales Training; Aktivierende Methode; Lernmethode; Gedächtnishilfe; Aufgabenstellung; Hilfsmittel; Information Retrieval
AbstractGenerative tasks foster the integration of new idea units into coherent mental representations. However, they scarcely foster the consolidation of the new knowledge in memory. Hence, a promising means to optimize generative tasks is incorporating retrieval practice into them. A viable means to do so is implementing generative tasks in a closed-book style in which learners cannot access the learning material while working on the task. [The authors] investigated the effects of such closed-book generative tasks in comparison to open-book ones. Furthermore, [they] analyzed whether a closed/open switch style, in which learners could flexibly switch between the two styles, would be superior to both a pure closed- and a pure open-book style. [The authors] found that a closed-book style slightly hindered generative activities but not learning outcomes in comparison to an open-book style. The closed/open switch style yielded better learning outcomes than both a pure closed- and pure open-book style. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of applied research in memory and cognition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: