Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarmona-Márquez, José; Sierra-Robles, Ángela; Sánchez-García, Manuel; Pilar García-Rodríguez, Maria del; Muñoz-Silva, Alicia; Arbinaga Ibarzabal, Félix; Tornero-Quiñones, Inmaculada
TitelAnti-fat bias in secondary school teachers.
Are physical education teachers more biased than mathematics teachers?
Gefälligkeitsübersetzung: Vorurteile gegen Übergewicht bei Lehrenden in der Sekundarstufe. Haben Sportlehrende mehr Vorurteile als Mathematiklehrende?
QuelleIn: European physical education review, 27 (2021) 1, S. 168-184Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X20932187
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Stereotyp; Einstellung (Psy); Vorurteil; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Adipositas; Übergewicht; Regressionsanalyse; Mathematik; Bewegungsaktivität; Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Sportunterricht; Jugendlicher
AbstractIt has been suggested that physical education (PE) teachers hold strong anti-fat attitudes and that these can have an impact on the health of their students. In this study, we compare the attitudes and stereotypes towards obesity of PE teachers with those of their colleagues who teach mathematics. In addition, we evaluated the association between the teachers' anti-fat biases and the level of physical activity (PA) of their students. The sample consisted of 81 PE teachers and 75 mathematics teachers. The adolescent sample consisted of 1792 secondary school students. The assessment of attitudes and stereotypes was conducted with the Implicit Association Test and the Anti-Fat Attitudes questionnaire. The PA level of the adolescents was determined by a self-administered instrument. PE and mathematics teachers showed similar biases, except for the automatic obesity-laziness association, which was stronger for PE teachers than for mathematics teachers. These distinctive implicit stereotypes of PE teachers were also significant predictors of the lack of PA in adolescents. We recommend the use of interventions aimed at reducing non-traditional forms of prejudice in teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: