Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrudup, Chrandra; Fike, Chris; McLoone, Claire
TitelDe-Centering whiteness through revisualizing theory in social work education, practice, and scholarship.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 554-671
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24120
SchlagwörterSelbstreflexion; Soziale Norm; Soziale Rolle; Geschichte (Histor); Visualisieren; Macht; Rassismus; Ausbildung; Soziale Arbeit; Narration; Prävention; Theorie-Praxis-Beziehung; Ethnische Minderheit; Schwarzer; Weißer
AbstractInstitutions that frame social work education and prepare future practitioners are firmly rooted in hegemonic philosophies and practices that perpetuate colonization, oppression, and white supremacy. In recognizing that white supremacy is a mechanism of social control, that our current social structure is grounded in liberal-patriarchal capitalism, and that social work conforms to prevailing social norms, we, as social workers, must acknowledge our complicity in perpetuating a white supremacist master narrative (Pewewardy & Almeida, 2014). The white supremacist ideology inherent within Western social work literature, teaching methodologies, and practice strategies only serves to perpetuate an oppressive system. This structure does not envision social workers as agents of change, but rather as essential cogs of the status quo who foster client dependence on a system that is inherently marginalizing. One mechanism for disrupting the white supremacy that has become a master narrative in social work is to create a counter-narrative (Pewewardy & Almeida, 2014). This paper creates a counter-narrative by using the pyramid of white supremacy framework (Safehouse Progressive Alliance for Nonviolence, 2008; Tuzzolo, 2016) to critiQUE social work and deconstruct post-racial fallacies ascendant within the profession, and re-visualizes ecological systems framework as a mechanism for de-centering whiteness in social work scholarship, practice, and education.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: