Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Giret, Jean-Francois; Jongbloed, Janine |
---|---|
Institution | Centre d'études et de recherches sur les qualifications |
Titel | Young people not in employment, education or training (NEET): the role of basic competencies. Gefälligkeitsübersetzung: Junge Menschen, die weder eine Arbeit noch eine schulische oder berufliche Ausbildung absolvieren (NEET): die Rolle der Grundkompetenzen. |
Quelle | Marseille (2021), 4 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Training & employment. 154 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Allgemeinbildung; Kompetenz; Bildungsniveau; Bildungssystem; Sekundarbereich; Lesen; Schreiben; Mathematik; Qualifikationsdefizit; Qualifikationsniveau; Internationaler Vergleich; Quote; Risiko; Typologie; Institution; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union; Schulabgänger |
Abstract | "A top priority for public policies at both national and European levels, young people who are not in employment, education or training (NEET) face a risk of exclusion that varies in intensity from country to country. While education level plays a central role in these situations, viewing them through the lens of basic competencies sharpens the focus. After all, the international data show that the same level of qualification does not guarantee the same level of competencies everywhere. How can these differences be explained? To what extent do these basic competencies protect young people from becoming not in employment, education or training regardless of their level of qualification?" (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2022/3 |