Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFlanigan, Abraham Edward (Hrsg.); Kim, Jackie HeeYoung (Hrsg.)
TitelDigital distractions in the college classroom.
QuelleHershey PA: IGI Global (2022), 324 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheAdvances in higher education and professional development (AHEPD)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-1-79989-245-8
DOI10.4018/978-1-7998-9243-4
SchlagwörterEmpirische Forschung; Aufmerksamkeit; Kognition; Metakognition; Unaufmerksamkeit; Digitale Medien; Medieneinsatz; College; Aktivität; Lernumgebung; Lernverhalten; Motivation; Lernmethode; Unterricht; Digitalisierung; Technologie; Hochschulbildung; Vorlesung; E-Learning; Notebook; Smartphone; Student; Informationsverarbeitung
AbstractStudent misuse of mobile technology for off-task purposes has become an international phenomenon in college classrooms. When a student's self-regulation of learning breaks down in the classroom, or when their task motivation begins to wane, turning toward their digital devices for leisure purposes is often the result. Although numerous studies have independently examined student digital distraction in the context of the college classroom, there remains a need to organize the field's collective understanding of the phenomenon. [This book] explores the challenges that arise from student digital distraction along with potential solutions, including how mobile technology can be leveraged to improve student motivation, self-regulation of learning, and achievement. Addressing topics such as academic motivation and instructional design, this book is ideal for instructional designers, instructors, researchers, administrators, academicians, and students. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: