Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFreytag, Tim (Hrsg.); Lauen, Douglas L. (Hrsg.); Robertson, Susan L. (Hrsg.)
InstitutionKlaus Tschira Stiftung
TitelSpace, Place and Educational Settings.
QuelleCham: Springer (2022), x, 227 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheKnowledge and Space. 16
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-030-78597-0
DOI10.1007/978-3-030-78597-0
SchlagwörterBildungserfolg; Wissen; Wissensgesellschaft; Bildungsniveau; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungsmanagement; Bildungsangebot; Bildungsplanung; Bildungsertrag; Schule; Lernumgebung; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Stadtplanung; Nachbarschaft; Sozialer Brennpunkt; Soziales Netzwerk; Soziologie; Stadtteilarbeit; Einflussfaktor; Entwicklung; Heterogenität; Ethnische Minderheit; Deutschland; England; Frankreich; USA
AbstractThis book series [...] is dedicated to topics dealing with the production, dissemination, spatial distribution and application of knowledge. Recent work on the spatial dimension of knowledge, education, and science; learning organizations and creative milieus has underlined the importance of spatial disparities and local contexts in the creation, legitimation, diffusion, and application of new knowledge. These studies have shown that spatial disparities in knowledge and creativity are not short-term transitional events but rather a fundamental structural element of society and the economy. The volumes in the series on Knowledge and Space cover a broad range of topics relevant to all disciplines in the humanities and social sciences focusing on knowledge, intellectual capital, and human capital: clashes of knowledge; milieus of creativity; geographies of science; cultural memories; knowledge and the economy; learning organizations; knowledge and power; ethnic and cultural dimensions of knowledge; knowledge and action; and mobilities of knowledge. These topics are analyzed and discussed by scholars from a range of disciplines, schools of thought, and academic cultures. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: