Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZaytseva, Victoria; Miralpeix, Imma; Pérez-Vidal, Carmen
TitelBecause words matter: Investigating vocabulary development across contexts and modalities.
QuelleIn: Language teaching research, 25 (2021) 2, S. 162-184Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kontext; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Auslandsaufenthalt
AbstractThe present study investigates the effects of two subsequent learning contexts, formal instruction (FI) at home and a 3-month stay abroad (SA), on vocabulary acquisition in English as a foreign language (EFL) writing and speaking. Data were collected from 30 Catalan/Spanish learners of English before and after each learning period using a written composition and an oral interview. These samples were examined in terms of quantitative measures of lexical proficiency in the domains of diversity, sophistication, density and accuracy. Native-speaker baseline data were also obtained through the same tasks for comparison purposes. Results reveal that SA is particularly beneficial for written productive vocabulary, and less so for oral, and that progress occurs especially in lexical diversity. FI, however, shows a modest effect on the improvement of oral productive vocabulary and affects namely lexical sophistication. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: