Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenry, Nick; Jackson, Carrie N.; Dimidio, Jack
TitelThe Role of Prosody and Explicit Instruction in Processing Instruction.
QuelleIn: The modern language journal, 101 (2017) 2, S. 294-314Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2; Anmerkungen 6; Tabellen 9
Spracheenglisch; deutsche Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Verstehen; Akkusativ; Deutsch als Fremdsprache; Englisch; Prosodie
AbstractThis study investigates the role of prosodic cues and explicit information (EI) in the acquisition of German accusative case markers. The authors compared 4 groups of 3rd-semester learners (low intermediate level) who completed 1 of 4 Processing Instruction (PI) treatments that manipulated the presence or absence of EI and focused prosody. The results showed that, when training included EI or prosodic cues, the groups improved on comprehension and production tasks in an immediate posttest. Four weeks after training, the groups sustained gains on the comprehension task, but not on the production task. Participants who did not receive EI or prosody only showed improvement on the comprehension task in the immediate posttest and did not sustain these gains. These findings replicate previous findings on the role of EI in PI, showing an advantage for EI with the target form (e.g., Henry, Culman, & VanPatten, 2009). Moreover, the results suggest that prosodic cues help learners process morphosyntactic forms, and that they can enhance grammar instruction. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: