Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaito, Kazuya; Akiyama, Yuka
TitelVideo-Based Interaction, Negotiation for Comprehensibility, and Second Language Speech Learning: A Longitudinal Study.
QuelleIn: Language learning, 67 (2017) 1, S. 43-74Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 6; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12184
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Interaktion; Feedback; Video; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Japan
AbstractThis study examined the impact of video-based conversational interaction on the longitudinal development (one academic semester) of second language production by college-level Japanese English-as-a-foreign-language learners. Students in the experimental group engaged in weekly dyadic conversation exchanges with native speakers in the United States via telecommunication tools. The native speaker interlocutors were trained to provide interactional feedback (recasts) when the nonnative speakers' utterances hindered successful understanding (i.e., negotiation for comprehensibility). The students in the comparison group received regular foreign language instruction without any interaction with native speakers. The coded video data showed that the experimental students worked on improving all linguistic domains of language, likely in response to their native speaker interlocutors' interactional feedback (recasts, negotiation) during the treatment. The pretest-posttest data of the students' spontaneous production showed that they made significant gains in the dimensions of comprehensibility, fluency, and lexicogrammar but not in those of accentedness and pronunciation. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: