Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuetze, Ulf; Lowey, Erin
TitelLearning the Subjunctive in German: With or Without Technology.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 12 (2015) 1, S. 69-78
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Deutsch; Deutsch als Fremdsprache; Grammatikübung
AbstractThis paper reports the results of a study carried out with intermediate learners of German and native speakers of German who participated in an online exchange. During the exchange, participants had to practice complex grammatical forms such as the subjunctive II. One group of students was allowed to utilize an online toolbar that identified subjunctive II forms written by native speakers in an online forum and provided activities for the students to practice those forms. The second group did not use the toolbar. The results showed that, with time, participants of the group working with the toolbar used more of the most difficult subjunctive II forms (irregular verbs) and more of those forms correctly than the group who did not have access to the toolbar. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: