Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKraiss, Andrew
TitelTaking the Awful Out of the German Language: A Study of a New Way to Teach German Gender and Plural Assignment.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 47 (2014) 1, S. 23-41
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; deutsche Zitate
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.10153
SchlagwörterMethodik; Artikel (Ling); Deutsch als Fremdsprache; Plural
AbstractThis paper is a study of a method for teaching German gender and plural assignment developed by the late Donald Steinmetz. The authors primary source for classroom material was the unpublished handbook for students that Steinmetz co-authored with Donald Nelson, The Joy of Gender: A Student Handbook made available to the author by his son, Erik Steinmetz. In the spring semester of 2012, two sections of First Semester German were taught back-to-back in the early afternoon at Central Michigan University which offered a unique opportunity to test the system on one class while using the other as a control group under identical learning conditions. In this article, the author presents the teaching methodology of the system and the findings of the study. The first section of the article explains the rule system for German gender and plural assignment. The second section outlines how the study was conducted and discusses the handouts used and the quizzes given. The third section discusses the results of the study and the final section lays out some ideas for further research and teaching practice. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: