Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShintani, Natsuko; Ellis, Rod; Suzuki, Wataru
TitelEffects of Written Feedback and Revision on Learners' Accuracy in Using Two English Grammatical Structures.
QuelleIn: Language learning, 64 (2014) 1, S. 103-131Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 7; Literaturangaben; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12029
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Japan; Korrektur; Konditional; Empirische Forschung; Korrektur; Feedback; Artikel (Ling); Grammatik; Konditional; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Japan
AbstractThe study compared the effects of two types of form-focused written feedback-direct corrective feedback (DCF) and metalinguistic explanation (ME) given to the whole class-on Japanese university students' accuracy of use of two grammatical structures: indefinite article and the hypothetical conditional. Both types of feedback were given with and without an opportunity to rewrite. Accuracy of use was measured in new pieces of writing. The feedback led to increased accuracy for the hypothetical conditional but not for the indefinite article. The effectiveness of the DCF proved longer lasting than the ME. Also, providing opportunity for revision enhanced the effect of the feedback. Overall, DCF followed by revision proved the most effective type of feedback. The results suggest that when form-focused written feedback is directed at two features that vary in saliency and complexity, learners are likely to focus on the structure that contributes more to the global meaning of the text. The results also indicate that directly correcting the errors learners make with respect to a complex syntactical structure is more beneficial than giving them a metalinguistic explanation. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: