Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPendergast, Donna
TitelThe role of home economics education in the 21st century: the Covid-19 pandemic as a disruptor, accelerator, and future shaper.
Paralleltitel: Vloga gospodinjskega izobrazevanja v 21. stoletju: pandemija covida-19 kot motnja, pospesevalka in oblikovalka prihodnosti.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 4, S. 13-32Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:23791 10.26529/cepsj.1205
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-237914
SchlagwörterGemeinschaft; Kompetenzerwerb; Resilienz; Wohlbefinden; Familie; Dokumentenanalyse; Schüler; Ernährung; Pandemie; Digitalisierung; Datenschutz; Globalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Ökonomisches Verhalten; Hauswirtschaftslehre; 21. Jahrhundert
AbstractThis paper explores the role of home economics education in the 21st century. It commences with an explanation of the disruption to the five predicted future global megatrends - globalisation, urbanisation, digitisation, cybersecurity, sustainability - as a consequence of the global Covid-19 pandemic. The place of megatrends framing home economics is explored by presenting a textual analysis of a literacy publication created as an acceleration point for framing the next one hundred years of home economics and underpinned by global megatrends, published prior to the pandemic. Using the Voyant Tool, visualisations of the book Creating Home Economics Futures: The Next 100 Years are presented and compared to other key literary documents informing the field. The paper then turns to the ways in which education and learning have led to the repositioning of home economics as a field and home economics literacy as the key strategy for ensuring the field continues to remain relevant into the future. Priority areas for education include food literacy; individual, family and community well-being; and the reconstitution of the place of the home. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: