Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoka, Andre; Tilga, Henri; Hein, Vello; Kalajas-Tilga, Hanna; Raudsepp, Lennart
TitelA multidimensional approach to perceived teachers' autonomy support and its relationship with intrinsic motivation of students in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine multidimensionaler Ansatz zur wahrgenommenen Autonomieunterstützung durch Lehrer und ihrer Beziehung zur intrinsischen Motivation von Schülern im Sportunterricht.
QuelleIn: International journal of sport psychology, 52 (2021) 3, S. 266-286Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-0767; 1147-0767
SchlagwörterUmfrage; Selbstbestimmung; Selbstständigkeit; Verhalten; Lehrer; Schüler; Innere Motivation; Lernbedingungen; Lernmotivation; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsorganisation; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Bedürfnisbefriedigung
AbstractThis study examined the effects of perceived cognitive, procedural, and organisational autonomy support from teachers on students' intrinsic motivation in physical education (PE). According to self-determination theory, it was expected that psychological need satisfaction for autonomy, competence, and relatedness mediate these effects. It was also expected that the need satisfaction for novelty function as a mediator between dimensions of perceived autonomy support and intrinsic motivation. A total of 705 students (males = 321; Mage = 13.65) completed self-report measures assessing the variables of interest. Structural equation modelling analysis revealed that perceived cognitive autonomy support from teachers was indirectly related to students' intrinsic motivation via the need satisfaction for competence and autonomy. Perceived organisational autonomy support was indirectly related to intrinsic motivation only via the need satisfaction for autonomy, whereas perceived procedural autonomy support was indirectly related to intrinsic motivation only via the need satisfaction for novelty. Results suggest that perceived cognitive, organisational, and procedural autonomy support from teachers are essential antecedents to students' intrinsic motivation in PE. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: