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Autor/inHanke, Barbara
TitelStändestaat, Austrofaschismus oder Kanzler-Diktatur?
Das Ende der Ersten Republik Österreich in den Lehrplänen der Zweiten Republik.
QuelleIn: Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 20 (2021) 1, S. 134-147Infoseite zur Zeitschrift
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Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1610-5982; 2196-8292
DOI10.13109/zfgd.2021.20.1.134
SchlagwörterCurriculum; Geschichte (Histor); Österreich
AbstractUsing a diachronic comparative analysis, the article explores the question of how the controversial phase of the First Republic of Austria (1933/34-1938) has been anchored in curricula from 1970, 1989 and 2018. The focus of the analysis is mainly on content and normative dimensions of the curricula. On the one hand, there is the question of how the topic is organized. On the other hand, there is the question if and how the controversy has been smoothed out in order to create a sense of consensus or if it has been used in order to highlight the plurality of judgements.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/2
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