Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Gordon H.; Liu, Chen
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelImmigration and Occupational Comparative Advantage.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29418
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29418
SchlagwörterKognition; Migration; Migrationspolitik; Arbeitsmigration; Qualifikation; Arbeitspapier; Absolvent; Arbeitnehmer; Ausländer; Kanada; USA
AbstractJob choice by high-skilled foreign-born workers in the US correlates strongly with country of origin. We apply a Frechet-Roy model of occupational choice to evaluate the causes of immigrant sorting. In a gravity specification, we find that revealed comparative advantage in the US is stronger for workers from countries with higher education quality in occupations that are more intensive in cognitive reasoning, and for workers from countries that are more linguistically similar to the US in occupations that are more intensive in communication. Our findings hold for immigrants who arrived in the US at age 18 or older (who received their K-12 education abroad) but not for immigrants who arrived in the US as children (who received their K-12 education domestically). We obtain similar results for immigrant sorting in Canada, which supports our interpretation that origin-country education quality, rather than US immigration policy, is what drives sorting patterns. In counterfactual analysis, we evaluate the consequences of reallocating visas for college-educated immigrants according to origin-country education quality.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: