Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Bakadorova, Olga; Yalcin, Seher; Dibek, Münevver Ilgun; Yavuz, H. Cigdem
TitelMotivational relations with peers and teachers among German and Turkish adolescents.
A cross-cultural perspective.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2017) 55, S. 13-20
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2017.02.004
SchlagwörterPeer-Beziehungen; Soziale Situation; Soziale Bindung; Soziale Motivation; Subjektivität; Wohlbefinden; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Jugendalter; Lehrer-Schüler-Beziehung; Schulische Motivation; Interkulturelle Differenz; Schüler-Schüler-Beziehung; Leistungsmotivation; Lernmotivation; Lernverhalten; Motivation; Soziale Kompetenz; Engagement; Kollektivismus; Kultureller Unterschied; Jugendlicher; Deutschland; Türkei
AbstractUniversally, both peers and teachers play an important role in fostering students' well-being, school engagement and their academic motivation, thereby contributing to students' academic success. Simultaneously interpersonal relations (Chiu & Chow, 2010; Yildirim, 2012) as well as possible achievement motives (Maehr, 1974), marked by collectivism or individualism, are deeply rooted in social structures (Hofstede, 1986). However, the specific differences in school contexts across cultures remain poorly investigated. To close this gap, the current study uses the Relationship and Motivation scale devised by Raufelder, Jagenow, Drury, Hoferichter and Bukowski (2013) to explore potential differences between German and Turkish adolescents in their socio-motivational relations with peers and teachers. The results of intercultural comparison suggest that while Turkish adolescents tend to be motivated through relations with both peers and teachers, German adolescents reveal more individual learning behavior. This finding illustrates that peers and teachers have different effects on students' academic motivation in different cultures, suggesting important practical implications for modern intercultural societies. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)