Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchneider, Sarah; Abs, Hermann Josef
TitelProfessional duties and support for Teach For All fellows as reported by school principals.
A case study of two European countries.
QuelleAus: Thomas, Matthew A. M. (Hrsg.); Rauschenberger, Emilee (Hrsg.); Crawford-Garrett, Katherine (Hrsg.): Examining Teach for All. International perspectives on a growing global network. Abingdon; New York: Routledge (2020) [22 S.]
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOxford studies in comparative education
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-3673-3648-6; 978-1-0000-9462-6
DOI10.4324/9780429331695-12
SchlagwörterKompetenz; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehr-Lern-Forschung; Lehrstrategie; Alternative Bildungsarbeit; Kompetenzentwicklung; Bulgarien; Europa; Österreich
AbstractThis chapter analyses the professional duties and support given to beginning teachers who are following an alternative pathway into teaching. We conceptualise school as an organisation; therefore, the concept of 'professional duties' refers to the structural requirements of teachers' work, and 'support' refers to standard support structures within schools. The study took place with school principals from two European countries, Bulgaria and Austria, in schools that employ Teach For All Fellows training through the alternative pathway programme. The chapter provides new insights into Teach For All programmes and the ways leaders perceive and work with these programmes. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: