Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenProdromou, Theodosia (Hrsg.)
TitelBig Data in education: Pedagogy and research.
QuelleCham: Imprint: Springer (2021), xii, 247 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePolicy implications of research in education. 13
BeigabenIllustrationen 50; Diagramme
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-76840-9; 978-3-030-76841-6; 978-3-030-76842-3; 978-3-030-76843-0
DOI10.1007/978-3-030-76841-6
SchlagwörterPädagogik; Bildungsforschung; Australien; Brasilien; Curriculum; Deutschland; Ethik; Information; Kooperation; Museum; Pädagogik; Bildungssystem; Schule; Statistik; Theorie; Bildungssystem; USA; Projekt; Analyse; Bildungsforschung; Datenanalyse; Daten; Elementarbereich; Hochschulbildung; Internet; Elementarbereich; Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Schülerleistung; Feedback; Lernprozess; Curriculum; Projekt; Datenanalyse; Ethik; Hochschulbildung; Statistik; Master-Studiengang; Analyse; Daten; Kooperation; Theorie; Internet; Museum; Information; Australien; Brasilien; Deutschland; USA
AbstractThis book discusses how Big Data could be implemented in educational settings and research, using empirical data and suggesting both best practices and areas in which to invest future research and development. It also explores: 1) the use of learning analytics to improve learning and teaching; 2) the opportunities and challenges of learning analytics in education. As Big Data becomes a common part of the fabric of our world, education and research are challenged to use this data to improve educational and research systems, and also are tasked with teaching coming generations to deal with Big Data both effectively and ethically. [...] This book offers guidance to researchers who are seeking suitable topics to explore. It presents research into the skills needed by data practitioners (data analysts, data managers, statisticians, and data consumers, academics), and provides insights into the statistical skills, thinking and reasoning needed by educators and researchers in the future to work with Big Data. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: