Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJossberger, Helen; Scheumann, Michael K. E.; Gruber, Hans; Graf, Bernhard M.; Zausig, York A.
TitelThe effects of negative knowledge video training on medical students' non-technical skills in cardiopulmonary resuscitation.
QuelleIn: Beiträge zur Hochschulforschung, 43 (2021) 4, S. 130-147Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0171-645X; 2567-8841
SchlagwörterKompetenzerwerb; Fachkompetenz; Kompetenzorientierung; Lehren; Video; Medizin; Berufsanforderung; Beschäftigungsfähigkeit; Berufsvorbereitung; Medizinische Ausbildung; Studium; Studieninhalt; Praxisbezug; Deutschland
AbstractCardiopulmonary resuscitation (CPR) is a complex medical task that requires technical skills (TS) as well as non-technical skills (NTS). In medical education, CPR training focuses on teaching TS, although research has indicated that poor NTS are often the reason for medical errors. The aim of the present study was thus to investigate the effects of training on medical students' NTS performance. 80 medical students participated in an experimental design. The control group took part in traditional CPR training that focuses on TS. The experimental group participated in CPR training that addressed NTS and emphasised learning from errors. The results revealed significantly higher ratings in all NTS for the experimental group, indicating that NTS can be trained effectively. Using videos as instructional means to pinpoint errors in NTS increases students' CPR performance and they appear to learn from errors. A time-efficient intervention in medical education is enough to make a difference. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Beiträge zur Hochschulforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: