Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSafrudiannur
TitelMeasuring Teachers' Beliefs Quantitatively.
Criticizing the Use of Likert Scale and Offering a New Approach. 1st ed. 2020.
QuelleWiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden (2020), XXI, 163 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheKölner Beiträge zur Didaktik der Mathematik
BeigabenIllustrationen 17
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-658-30022-7; 978-3-658-30023-4; 978-3-658-30024-1
DOI10.1007/978-3-658-30023-4
SchlagwörterAngewandte Mathematik; Mathematik; Mathematische Bildung; Statistik
AbstractThe use of Likert scale instruments for measuring teachers' beliefs is criticized because of amplifying social desirability, reducing the willingness to make differentiations, and often providing less or no contexts. Those weaknesses may distort teachers' responses to a Likert scale instrument, causing inconsistencies between their responses and their actions. Therefore, the author offers an alternative approach by employing rank-then-rate items and considering students' abilities as one of the factors affecting teachers' beliefs. The results confirm that the offered approach may give a better prediction about teachers' beliefs than does a Likert scale instrument. Contents The Relationship Between Teachers' Beliefs and Their Practices Measuring Teachers' Beliefs and Some Problems in the Measurements Target Groups Scholars and students of mathematics education Teachers of mathematics in secondary schools About the Author Safrudiannur is a researcher and lecturer in the field of mathematics education at the Mulawarman University, Indonesia. From 2015 to 2020, he was a research fellow at the University of Cologne in Germany.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: