Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAlasuutari, Maarit (Hrsg.); Kelle, Helga (Hrsg.); Knauf, Helen (Hrsg.)
TitelDocumentation in Institutional Contexts of Early Childhood.
Normalisation, Participation and Professionalism. 1st ed. 2020.
QuelleWiesbaden: Springer Fachmedien (2020), VI, 257 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 13; farbige Illustrationen 4
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-658-28192-2; 978-3-658-28193-9; 978-3-658-28194-6
DOI10.1007/978-3-658-28193-9
SchlagwörterBildungsforschung; Forschungsmethode; Kindesentwicklung; Bildungsforschung; Forschungsmethode; Frühpädagogik
AbstractInternationally, documentation has gained importance in institutional contexts of early childhood during the last 20 years. This edited volume illuminates different practices and aspects of documentation in early childhood and provides theoretically informed analytical perspectives on documentation in childhood institutions. Whilst drawing on different national and early service contexts, the edited volume explores the ways in which documentation may be consequential in childhood and in the practices of early childhood professionals. The different chapters examine assessment and normativity in documentation, children's participation in it, and the impact of documentation on professionalism. The edited volume is targeted to students, researchers and professionals in the field of education and social sciences. Editors Dr. Maarit Alasuutari works as Professor at Department of Education of University of Jyväskylä, Finland. Dr. Helga Kelle works as Professor at Department of Education of Bielefeld University, Germany. Dr. Helen Knauf works as Professor at Department of Social Work at Bielefeld University of Applied Sciences, Germany. Contents: Assesing 'normal' development -- Power relations in documentation -- Children's (non)participation in documentation.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: