Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLähdesmäki, Tuuli; Baranova, Jurate; Ylönen, Susanne C.; Koistinen, Aino-Kaisa; Mäkinen, Katja; Juskiene, Vaiva; Zaleskiene, Irena
TitelLearning cultural literacy through creative practices in schools.
Cultural and multimodal approaches to meaning-making.
QuelleCham: Palgrave Macmillan (2022), xxi, 151 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-030-89236-4
DOI10.1007/978-3-030-89236-4
SchlagwörterSolidarität; Forschung; Einstellung (Psy); Empathie; Gruppenbeziehung; Kommunikation; Kreativität; Kind; Schüler; Soziale Kompetenz; Bildungsprogramm; Inklusion; Heimat; Pandemie; Bildende Kunst; Toleranz; Verantwortung; Gleichheit; Kulturelle Bildung; Analyse; Interpretation; Vielfalt; Deutschland; Großbritannien; Israel; Litauen; Portugal; Spanien; Zypern
AbstractThis open access book discusses how cultural literacy can be taught and learned through creative practices. It approaches cultural literacy as a dialogic social process based on learning and gaining knowledge through emphatic, tolerant, and inclusive interaction. The book focuses on meaning-making in children and young people's visual and multimodal artefacts created by students aged 5-15 as an outcome of the Cultural Literacy Learning Programme implemented in schools in Cyprus, Germany, Israel, Lithuania, Spain, Portugal, and the UK. The lessons in the program address different social and cultural themes, ranging from one's cultural attachments to being part of a community and engaging more broadly in society. The artefacts are explored through data-driven content analysis and self-reflexive and collaborative interpretation and discussed through multimodality and a sociocultural approach to children's visual expression. This interdisciplinary volume draws on cultural studies, communication studies, art education, and educational sciences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: