Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSupporting the digital transformation of higher education in Hungary.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 155 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheHigher Education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-37796-7; 978-92-64-46381-3; 978-92-64-53029-4; 978-92-64-70805-1
DOI10.1787/d30ab43f-en
SchlagwörterDigitale Medien; Medienausstattung; Mediennutzung; Lernprozess; Datenanalyse; Datenerfassung; Digitalisierung; Messverfahren; Hochschulbildung; Hochschulreform; Fernstudium; E-Learning; Bericht; Infrastruktur; Ungarn
AbstractDigital technologies have transformed the way people interact, work and learn. The emergency transition to online teaching and learning necessitated by the coronavirus (COVID-19) pandemic has posed a serious challenge to instructional routines of higher education systems across OECD countries. The pandemic has demonstrated the ability of higher education institutions to ensure continuity in teaching and learning, but it has also revealed that much work remains to be done to ensure digital technologies are effectively used to promote quality, efficiency and equity in higher education. This report, which focuses on the digital transformation of higher education in Hungary, is a collaboration between the European Commission's Directorate-General for Structural Reform Support (DG REFORM), the Hungarian Ministry for Innovation and Technology and the OECD's Directorate for Education and Skills. Building on stakeholder engagement and comparative analysis, the report offers an assessment of the current state of digitalisation in higher education in Hungary, identifies policy recommendations to strengthen the current policy framework supporting digitalisation, and provides suggestions to help Hungarian authorities and stakeholders develop a monitoring framework and indicators to measure the digitalisation of the higher education system. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: