Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrey, Andreas; Hartig, Johannes
TitelMethodological challenges of international student assessment.
QuelleAus: Harju-Luukkainen, Heidi (Hrsg.); McElvany, Nele (Hrsg.); Stang, Justine (Hrsg.): Monitoring Student Achievement in the 21st Century. European Policy Perspectives and Assessment Strategies. Cham: Springer (2020) S. 39-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-38968-0
SchlagwörterMethodologie; Validität; Adaptives Testen; Schüler; Validität; Internationaler Vergleich; Daten; Leistungsbeurteilung; Methodologie; Leistungsmessung; Heterogenität; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Daten; Herausforderung; Heterogenität; Leistungsmessung; Open Science
AbstractInternational large-scale assessments are very successful. One key factor of this success is their rigorous methodological and psychometric basis. Because education systems worldwide are subject to rapid changes, international large-scale assessments need to evolve as well. We describe five current methodological challenges that should be addressed so that large-scale assessments can continue to provide highly useful information on educational outcomes in the future. First, new or changed constructs should be adopted, and constructs with declining importance should be dropped from the assessments. Second, the heterogeneity of student performance within and between countries should be better accounted for. This can be achieved by completing the introduction of computerized adaptive testing into international large-scale assessments and making full use of computers to optimise the testing and scaling process. Third, more analytical effort should be invested in the measurement and modelling of context variables, mainly by applying latent variable. (DIPF/Author).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: