Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWorek, Daniela (Hrsg.); Kraler, Christian (Hrsg.)
TitelTeacher education.
The Bologna Process and the future of teaching.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2021), 127 S.Verfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-4356-3; 978-3-8309-4356-3
SchlagwörterEvaluation; Bildungspolitik; Grundschule; Primarbereich; Lehrerausbildung; Bildungsabschluss; Anfangsunterricht; Europäisierung; Berufsausbildung; Professionalisierung; Pädagoge; Bologna-Prozess; Hochschulpolitik; Akademisierung; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Modernisierung; Praxisbericht; Europäisches Netzwerk; Deutschland; Malta; Polen; Portugal; Slowenien
AbstractIn 1999, the year when the Bologna declaration was signed, the foundation of the European Network of Teacher Education Policies (ENTEP) was proposed by the Portuguese Minister of Education to his Colleagues in the European Union Member States. This book reflects current challenges of Teacher Education in Europe based upon these 20 years of development. The Bologna process has become a crucial reference point for the modernization in higher education institutions. ENTEP, as European network of policy makers and researchers, has been working along these lines and has always sought to bring to fruition its vision for a European Higher Education Area (EHEA), where Teacher Education has a special place in the European landscape. In this volume, ENTEP members from different countries cover fundamental questions of teacher education in the European Higher Education Area. They discuss crucial aspects like fundaments, Initial Teacher Education, lifelong learning, evaluation, policy making, research and efforts to build bridges into the future. Thus, the book might serve as a starting point for discussions about future roles of teachers in Europe on different levels towards a European development of teacher professionalism. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: