Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenUpmeier zu Belzen, Annette (Hrsg.); Krüger, Dirk (Hrsg.); Driel, Jan van (Hrsg.)
TitelTowards a competence-based view on models and modeling in science education.
QuelleCham: Springer (2019), xi, 321 S.Verfügbarkeit 
ReiheModels and modeling in science education. 12
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-30257-3
SchlagwörterMethodenkompetenz; Bildungsforschung; Fragebogen; Methode; Methodologie; Denkfähigkeit; Denkprozess; Fähigkeit; Kompetenzerwerb; Verstehen; Diagnostik; Primarbereich; Lehrerausbildung; Wissenserwerb; Modellbildung; Biologieunterricht; Messung; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Abstraktion; Studieninhalt; Anwendungsbeispiel; Bewertung; Gestaltung; Modell
AbstractThe book takes a closer look at the theoretical and empirical basis for a competence-based view of models and modeling in science learning and science education research. Current thinking about models and modeling is reflected. The focus lies on the development of modeling competence in science education, and on philosophical aspects, including perspectives on nature of science. The book explores, interprets, and discusses models and modeling from the perspective of different theoretical frameworks and empirical results. The extent to which these frameworks can be integrated into a competence-based approach for science education is discussed. In addition, the book provides practical guidance by outlining evidence-based approaches to diagnosing and promoting modeling competence. The aim is to convey a strong understanding of models and modeling for professions such as teacher educators, science education researchers, teachers, and scientists. Different methods for the diagnosis and assessment of modeling competence are presented and discussed with regard to their potential and limitations. The book provides evidence-based ideas about how teachers can be supported in teaching with models and modeling implementing a competence-based approach and, thus, how students can develop their modeling competence. Based on the findings, research challenges for the future are identified. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: