Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJaarsma, Ada S. (Hrsg.); Dobson, Kit (Hrsg.)
TitelDissonant methods.
Undoing discipline in the humanities classroom. First edition.
QuelleEdmonton, Alberta, Canada: University of Alberta Press (2020), XX, 150 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1772124893; 177212527X; 978-1-77212-489-7; 9781772125269; 9781772125276
SchlagwörterBildungsziel; Methodologie; College; Unterrichtsmethode; Hochschulbildung; Hochschulunterricht; Geisteswissenschaften; Humanwissenschaften; Hochschule; Aufsatzsammlung; Innovation
Abstract"Dissonant Methods is an innovative collection that probes how, by teaching inventively, postsecondary instructors can resist the constrictions of neoliberalism. Taking up the call in the Scholarship of Teaching and Learning to understand teaching as scholarship, these essays offer concrete and practical meditations on resistant and sustainable teaching. The contributors seek to undermine forms of oppression frequently practised in higher education, and instead advance a vision of the university that upholds ideals such as critical thinking, creativity, and inclusivity. Essential reading for faculty and graduate students in the humanities, Dissonant Methods offers urgent, galvanizing ideas for anyone currently teaching in a college or university. Contributors: Kathy Cawsey, Kit Dobson, Ada S. Jaarsma, Rachel Jones, Kyle Kinaschuk, Namrata Mitra, Guy Obrecht, Katja Pettinen, Kaitlin Rothberger, Ely Shipley, Martin Shuster"--.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: