Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTahirsylaj, Armend; Smith, William C.; Khan, Gulab; Wermke, Wieland
TitelThe onceptual and methodological construction of a 'Global' teacher identity through TALIS.
Paralleltitel: Konceptualno in metodolosko oblikovanje "globalne" identitete ucitelja s pomocjo TALIS.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 3, S. 75-95Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:23371 10.26529/cepsj.1090
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-233711
SchlagwörterPädagogisches Handeln; Fragebogen; Methodologie; Anpassung; Einstellung (Psy); Dokumentenanalyse; Lehrer; Lehramtsstudent; Lernen; Didaktik; Lehren; Curriculumtheorie; Überzeugung; Globalisierung; Berufliche Identität; Konzeption; OECD-Studie; Messinstrument; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); OECD-Staaten
AbstractThe present article investigates the construction of a 'global' teacher identity by the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) since the introduction of the Teaching and Learning International Survey (TALIS) in 2008. We critically examine TALIS-related conceptual frameworks, survey questionnaires and statistically driven scales of teachers' professional attitudes internationally. A theoretical, education-based framing of didaktik and curriculum pedagogical traditions is used to discuss conceptual bias in TALIS conceptual frameworks as well as the sociologically based idea of TALIS as a pedagogic device used as a technology to gain symbolic power for making the teachers of tomorrow. Methodologically relying on document analysis, we examine TALIS 2008, 2013 and 2018 background documents to highlight the ideologically driven construction of a certain model of effective teachers, and refer to associated TALIS technical reports to examine validity issues in scales that are methodologically and statistically driven in order to increase the robustness of the results. The article identifies biases in the OECD's construction of a 'global' teacher identity that are reflected in TALIS conceptual frameworks and survey questions and statistically justified through associated scales. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: