Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, James E.; Mahumane, Arlete; Riddell, James; Rosenblat, Tanya; Yang, Dean; Yu, Hang
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelTeaching and Incentives.
Substitutes or Complements?
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021), 21, 35 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w28976
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w28976
SchlagwörterLernen; Experiment; Unterricht; Anreiz; Arbeitspapier; Mosambik
AbstractInterventions to promote learning are often categorized into supply- and demand-side approaches. In a randomized experiment to promote learning about COVID-19 among Mozambican adults, we study the interaction between a supply and a demand intervention, respectively: 1) teaching, and 2) providing financial incentives to learners. In theory, teaching and learner-incentives may be substitutes (crowding out one another) or complements (enhancing one another). While experts surveyed in advance predicted that the two would be substitutes, we instead find they are complements. The combination of teaching and incentive treatments has a substantial effect on COVID-19 knowledge test scores, raising them by 0.5 standard deviations.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: