Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; UNICEF
TitelEducation in Eastern Europe and Central Asia.
Findings from PISA.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 93 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePISA
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-66275-9; 978-92-64-71411-3; 978-92-64-83873-4; 978-92-64-93631-7
DOI10.1787/ebeeb179-en
SchlagwörterBildung; Kognitive Kompetenz; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Schule; Schulentwicklung; Lehrer; Schüler; Außerschulisches Lernen; Lesekompetenz; Sozioökonomische Lage; Qualifizierung; Internationaler Vergleich; Ausstattung; Leistungsmessung; PISA (Programme for International Student Assessment); Aserbaidschan; Belarus; Bulgarien; Georgien; Kasachstan; Moldau (Republik); OECD-Staaten; Osteuropa; Rumänien; Türkei; Ukraine
AbstractCountries in Eastern Europe and Central Asia have clear aspirations to strengthen civic participation and increase prosperity for all. A highly skilled and knowledgeable population is critical to achieving these goals, which makes creating and maintaining high quality and equitable education systems a vital part of regional development efforts. Results from the Programme for International Student Assessment (PISA) show that learning outcomes in the region have generally improved, but that the improvement has not been equitable. While countries in the region are producing some of the top performing students in the world, many other students are being left behind. This report, jointly developed by OECD and UNICEF, analyses PISA data in detail to identify the strengths, challenges and unique features of education systems in Eastern Europe and Central Asia. Drawing upon a rich knowledge base of education policy and practice in the region, it makes recommendations about how systems in the region can provide an excellent education for all students. This report will be of interest to regional policy-makers as well as individuals who wish to learn more about education in Eastern Europe and Central Asia. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: