Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHughes, Conrad
TitelEducation and elitism.
Challenges and opportunities.
QuelleLondon; New York: Routledge, Taylor & Francis Group (2021), 222 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-52788-4
SchlagwörterChancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Privatschule; Internationale Schule; Schüler; Gerechtigkeit; Elite; Globalisierung; Hochschulzugang; Internationalität; Auslese; Herausforderung; Zugang
AbstractEducation and Elitism discusses polemical debates around privilege, private schools, elitist universities, equal access to education and underlying notions of fairness. The overarching question that runs through the book is about the future of education worldwide: how can schools and universities tread the tightrope between access and quality? This book investigates the philosophical positions that characterize elitism and anti-elitism to establish three types: meritocratic, plutocratic and cultural. These types of elitism (and their counter-positions) are used as reference points throughout the book's analysis of successive educational themes. The conclusion leads to suggestions that bridge the worlds of elitism and egalitarianism worldwide. The book covers critical questions related to the sociology and philosophy of education with particular focus on contemporary disruptors to education such as the COVID-19 pandemic and protest movements for social justice. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: