Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | McLennan, Nancy; Aguirre García, Arilí |
---|---|
Institution | UNESCO |
Titel | Making the case for physical education inclusive quality policy development: a policy brief. Gefälligkeitsübersetzung: Argumente für die Entwicklung einer inklusiven Politik für Sportunterricht auf hohem Niveau: ein Kurzdossier für politische Entscheidungsinstanzen. |
Quelle | Paris (2021), 21 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-3-100431-5 |
Schlagwörter | Kindesentwicklung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Kind; Inklusion; COVID-19; Gemeinde (Kommune); Regierung; Sport; Sportaktivität; Sportförderung; Sportpolitik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Sportverein; Entwicklung; Integration; Kooperation; Jugendlicher |
Abstract | This evidence-based policy brief presents the benefits of investing in inclusive quality physical education (QPE) policy development. Content draws directly on findings from in-country interventions which demonstrate the value of inter-sectoral partnerships in QPE policy development and the delivery of low cost/high impact QPE programming which stands to accelerate post-COVID recovery efforts. A series of practical recommendations are included for public and private stakeholders in the sport-education ecosystem, alongside resources to support the implementation of recommendations. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2021/4 |