Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPositive, high-achieving students?
What schools and teachers can do.
QuelleParis: OECD (2021), 182 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTALIS. [15]
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-36734-0; 978-92-64-41073-2; 978-92-64-56826-6; 978-92-64-65558-4
DOI10.1787/3b9551db-en
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Zufriedenheit; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Arbeitsbedingungen; Argentinien; Australien; Dänemark; Georgien; Kolumbien; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lernen; Malta; Motivation; Qualität; Schüler; Soziale Ungleichheit; Türkei; Unterricht; Vietnam; Internationaler Vergleich; Lernerfolg; Schulleiter; Zufriedenheit; Regressionsanalyse; Unterrichtszeit; Dauer; Schulleiter; Schulkultur; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernbedingungen; Lernen; Motivation; Lerninhalt; Unterrichtszeit; Unterricht; Regressionsanalyse; Arbeitsbedingungen; Internationaler Vergleich; Dauer; Einflussfaktor; Qualität; PISA (Programme for International Student Assessment); Argentinien; Australien; Dänemark; Georgien; Kolumbien; Malta; Tschechische Republik; Türkei; Vietnam
AbstractThe work of teachers matters in many different ways. Not only do they provide students with the knowledge and skills needed to thrive in the labour market, but they also help develop the social-emotional skills that are vital for students' personal development and for their active citizenship. But how do teachers best achieve this? By linking 2018 data from the Teaching and Learning International Survey (TALIS) with evidence from the Programme for International Student Assessment (PISA) - known as the TALIS-PISA link - this report aims to identify the teacher and school factors that matter most for student achievement and social-emotional development. The report uses a data-driven approach - based on machine learning and standard regression analyses - to identify the dimensions that are most strongly linked with student outcomes, and then combines this with a careful review of theory and previous research to analyse and interpret the findings. These findings provide a rich illustration of the many ways in which teachers and school leaders might influence the success of their students, acting as a tool for educators to reflect upon their own practice. Finally, the report offers several directions for education policy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: