Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPoehner, Matthew E. (Hrsg.); Inbar-Lourie, Ofra (Hrsg.)
TitelToward a reconceptualization of second language classroom assessment.
Praxis and researcher-teacher partnership.
QuelleCham: Springer (2020), viii, 259 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational Linguistics. 41
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-35080-2; 978-3-030-35081-9; 978-3-030-35082-6; 978-3-030-35083-3
DOI10.1007/978-3-030-35081-9
SchlagwörterAktionsforschung; Empirische Untersuchung; Lehrer; Erfahrungslernen; Curriculum; Unterrichtsforschung; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Französischunterricht; Spanischunterricht; Forschungsbericht; Kooperation; Praxisbezug; Forscher; Australien; China; Hongkong; Kanada; Kolumbien; Luxemburg; Neuseeland; USA
AbstractThis book responds to the call for praxis in L2 education by documenting recent and ongoing projects around the world that see partnership with classroom teachers as the essential driver for continuing to develop both classroom assessment practice and conceptual frameworks of assessment in support of teaching and learning. Taken together, these partnerships shape the language assessment literacy, the knowledge and skills required for theorizing and conducting assessment activities, of both practitioners and researchers. While united by their orientation to praxis, the chapters offer considerable diversity with regard to languages taught, learner populations included (varying in age and proficiency level), specific innovations covered, research methods employed, and countries in which the work was conducted. As a whole, the book presents a way of engaging in research with practitioners that is likely to stimulate interest among not only language assessment scholars but also those studying second language education and language teacher education as well as language teaching professionals themselves. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: