Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSymeonidis, Vasileios
TitelEuropeanisation in teacher education.
A comparative case study of teacher education policies and practices. First published.
QuelleLondon: Routledge (2021), XIX, 215 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in teacher education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-85626-7
SchlagwörterFallstudie; Vergleichende Bildungsforschung; Vergleichsuntersuchung; Bildungsreform; Griechenland; Österreich; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungssystem; Ungarn; Bildungsreform; Europäischer Bildungsraum; Institutionalisierung; Internationaler Vergleich; Vergleichende Bildungsforschung; Fallstudie; Institutionalisierung; Europäisierung; Europäische Union; Lehrerausbildung; Europäisierung; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Europäische Union; Griechenland; Ungarn; Österreich
AbstractThis book explores the phenomenon and process of Europeanisation in the field of teacher education. Drawing on comparative case studies in Austria, Greece and Hungary, it examines empirical data and analyses key themes around the continuum of teacher education, the development of teacher competence frameworks, and the support to teacher educators. The book is the first of its kind to systematically research the landscape of European teacher education, exploring the interactions between national and European influences in the trajectory of teacher education policy and practice. Chapters offer an original and in-depth understanding of European influences that draw on evidence from policy documents and interviews with relevant stakeholders. It argues that teacher education systems are being Europeanised, although at different speeds and directions for each country. Factors such as the socio-political and economic contexts, historical traits and policy actors' preferences at both national and institutional levels determine the translation process. This book will be of great interest for academics, educational researchers, practitioners and policymakers in Europe and beyond, informing wider discussions about the emerging European context in teacher education, education policy and what it means to be a European teacher. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: