Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBreitwieser, Jasmin; Neubauer, Andreas B.; Brod, Garvin
TitelIncremental validity of online over offline reports of volitional control in predicting learning success.
QuelleIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 51 (2019) 4, S. 204-215Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0049-8637; 2190-6262
DOI10.1026/0049-8637/a000219
SchlagwörterFragebogen; Validität; Wille; Lerntagebuch; Humanmedizin; Messung; Leistung; Prognose; Steigerung; Ziel; Student
AbstractVolitional control (i. e., efforts to maintain goal striving in the face of obstacles) is an integral part of self-regulated learning and an important factor for explaining individual differences in academic performance. However, differences between the various methods for assessing volitional control have rarely been investigated. Two common methods are (a) offline questionnaires, in which respondents aggregate experiences over a longer period of time, and (b) online questionnaires such as learning diaries, which assess respondents' experiences close to the learning event. We compared these assessment approaches in 96 medical students who prepared for a high-stakes exam. Achievement of self-set learning goals was measured objectively via logfiles of students' activities on a learning platform. Daily reports of volitional control explained substantial variance in the achievement of learning goals over and above the offline questionnaire, indicating incremental validity of online assessments of self-regulation. Moreover, the daily reports of volitional control could explain intra-individual day-to-day variance in goal achievement. The current study, thus, suggests that learning diaries, albeit cumbersome, have clear advantages over offline questionnaires. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: