Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrdulak, Jakub; Lewicki, Jacek; Beseda, Jan; Kühn, Ida Kristina; Meyne, Lisa; Kinta, Gunta; Labunskis, Edmunds
TitelThe development of graduates' social competences: The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic; The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project.
Gefälligkeitsübersetzung: Rozwój kompetencji spolecznych absolwentów. Studia przypadków z czterech europejskich uniwersytetów w kontekscie polityki publicznej szkolnictwa wyzszego w Polsce, Niemczech, Lotwie i Czechach.
QuelleIn: Studia z Polityki Publicznej, 7 (2020) 1, S. 99-120
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2719-7131
DOI10.33119/KSzPP/2020.1.5
SchlagwörterBildungspolitik; Soziale Kompetenz; Engagement; Hochschulbildung; Universität; Bologna-Prozess; Europäische Union; Deutschland; Lettland; Polen; Tschechische Republik
AbstractThe Bologna Process indicates that preparation for living as active citizens in a democratic society is one of the main purposes of higher education. Moreover, other relevant European strategies postulate that social competences development in HE graduates as well as the European Qualifications Framework should comprise the pillar of 'competences: autonomy and responsibility'. The United Nations and OECD emphasise the role of education and developing social competences, too. Higher Education Institutions' (HEIs) educational mission involves the transfer of knowledge and skills, as well as shaping the social competences of students. This article aims to show good practices in the development of students' social competences by different HEIs. Based on the cases the findings were formulated that the development and assessment of social competences in HEIs is possible, however, one standardised solution cannot be developed. Diversity is crucial in the presented programmes. Our main recommendation is to create room for debates about social competences in the researched countries and in the whole EHEA.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studia z Polityki Publicznej" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: