Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMüller, Dagmar
InstitutionInstitutet för Arbetsmarknads- och Utbildningspolitisk Utvärdering
TitelIs longer education a substitute for job search through social contacts?
Gefälligkeitsübersetzung: Ersetzt eine längere Ausbildung die Stellensuche durch soziale Kontakte?
QuelleBonn (2021), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInstitute for Evaluation of Labour Market and Education Policy. Working paper. 2021,5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsniveau; Soziale Beziehung; Soziale Herkunft; Soziale Mobilität; Eltern; Schulzeit; Substitution; Informelle Kommunikation; Elastizität; Reformpolitik; Soziales Netzwerk; Sozialkapital; Ausbildung; Arbeitsuche; Berufliche Mobilität; Ausbildungszeit; Betriebspraktikum; Schulische Berufsausbildung; Studienberechtigung; Auswirkung; Generationswechsel; Absolvent; Berufsanfänger; Schweden
Abstract"This paper investigates whether longer upper secondary education affects the role of parents in the job finding process. Previous research has shown that less educated workers rely more on contacts, and theory suggests that education and social connections can be substituted as signals of ability. I investigate this question by exploiting a Swedish trial that generated exogenous variation across municipalities and student cohorts in the length of vocational upper secondary education. Relying on Swedish matched employer-employee data, I estimate the effect of receiving one more year of education on the probability of being employed at the same establishment as a parent for up to 20 years after graduation. The results indicate that the average impact of a longer education is negative during the early career and non-trivial in magnitude. The overall effect is entirely driven by a large and statistically significant effect within the group of vocational students with high-educated parents. For the group of students where the use of parental ties is most prevalent, students with low-educated parents, the reliance on parental contacts appears resilient to policy-induced changes in the length of education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: